[foss-general] με σήμα τον πιγκουίνο

Alexandros alex at foss.ntua.gr
Thu Oct 15 20:50:19 EEST 2015

Γεια σας,

όπως ξέρετε ο brock, server που φιλοξενούσε το jabber service, το Tor
relay και το tahoe-lafs node (ελπίζω δε ξεχνάω κάτι), τα έφτυσε. Δε
γνωρίζω τι ενέργειες γίνανε για την αποκατάσταση αλλά φάνηκε οτι υπήρχε
ανάγκη για hardware.

Για τον λόγο αυτό, για να επαναφέρουμε τα services και γενικότερα για να
βελτιωθεί το infrastructure του foss.ntua έφερα ένα μηχάνημα IBM στην
αίθουσα. Δεν είναι bleeding edge αλλά αρκετά καλύτερο από τον brock και
ό,τι άλλο διαθέσιμο.

Οι όροι παραχώρησης του μηχανήματος είναι:

- το μηχάνημα να μην χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς σκοπούς
- το μηχάνημα να τρέχει floss software
- το foss.ntua να συνεισφέρει (όχι απαραίτητα με αυτό το hardware) ένα
relay στο Tor network

:)

Πιο συγκεκριμένα τώρα για το setup του μηχανήματος. Νομίζω είναι ένα
πρόσφορο πεδίο για πειραματισμό και απόκτηση γνώσεων (diy or die) και δε
θέλω να πω "έτσι θα το κάνετε".

Αν είχα τον ελεύθερο χρόνο εγώ θα έκανα:

1) κατέβασμα + verify κάποιου debian iso (netinst)
2) debian installation, full disk encryption + lvm από πάνω
3) στήσιμο ganeti + kvm για δημιουργία vms
4) στήσιμο του networking (bridge) μέσα στον host
5) μεταφορά κάποιων vm από τον beaker στο νέο host με στόχο την
αποσυμφόρηση του beaker που αυτή τη στιγμή κάνει και το router

Τα παραπάνω σαφώς και είναι απαιτητικά. Τα πετάω σαν ιδέες, σαν keywords
για πράγματα που πιθανώς βρείτε ενδιαφέροντα. Και κάπως έτσι μαθαίνουμε,
diy και συλλογικά :)

Έριξα και τις προάλλες στο IRC την ιδέα για ένα ή περισσότερα
infrastructure workshops. Έχω απειροελάχιστο χρόνο αλλά δε μπορεί κάποια
στιγμή θα συναντηθούμε. ;)

Καλοφάγωτο