[foss-general] Computers

Lefteris Mourikis l.mourikis at ctlab.gr
Sun Oct 30 22:05:33 EET 2016

Μανδραγόρα, sorry για την προηγούμενη βιαστική απάντηση. Δεν έγραψα το λόγο που θεωρώ ότι είναι υπερβολικός ο τύπος.

Πιάνομαι από την κοπέλα στο πρώτο παράδειγμα που αφού την έβαλε στο WiFi, την άφησε χωρίς να φτιάξει τα proxy settings. Καταρχάς, που στα κομμάτια να μυριστεί το κοριτσάκι ότι υπάρχει proxy server;; (το ότι υπάρχει proxy server αντί http/https content filtering το αφήνω ασχολίαστο, γιατί αν πιάσουμε τα τεχνικά... ) Και άντε και το μυρίστηκε ότι μπορεί να παίζει proxy. Που να ξέρει την IP address του;;; Και σιγά μην έπρεπε να κάνει και ip port scan σε όλες τις IP του δικτύου στη θύρα 8080 του squid. Άσε που μπορεί ο squid να μην ήταν καν στο δικό της δίκτυο, που είναι και το σωστό.

Δηλαδή ο τύπος πρώτα την αφήνει να μυρίσει τα νύχια της για να της πει μετά "Α, δε μπαίνεις στο Internet; Ε, ναι, ξέρεις έχω και έναν proxy server που πρέπει να χρησιμοποιήσεις!". Σαδιστής sysadmin ξεκάθαρα. Και όλα αυτά για να καταλήξει ότι είναι ανίκανη να χρησιμοποιήσει τον υπολογιστή της. Ε όχι ρε φίλε, απλά είσαι μεγάλη κομπλεξάρα! Μαζί σου 100%, αλλά παραδέξου το. Είσαι κομπλεξικός γιατί κοτζάμ καθηγητής σου φορτώσανε το sysadmin χωρίς να το θέλεις (κατά τα φαινόμενα αφού σπάζεται τόσο με το παραμικρό).

Αν πάμε τώρα στο παράδειγμα των υγρών του ψυγείου του αυτοκινήτου και τα ρέστα, θα πω ότι είναι _υποχρεωτικό_ να τα ξέρεις αυτά, αλλιώς δεν παίρνεις δίπλωμα οδήγησης! Είναι νόμος του κράτους. Δε θεωρούμαι κάτι το ιδιαίτερο επειδή απλώς δε λάδωσα για να πάρω το δίπλωμα και γνωρίζω αυτά που υποχρεούμαι βάσει νόμου!

Το να ξέρεις όμως περί proxy και μάλιστα να μπορείς να κάνεις και port scan σε όλες τις πιθανές ip addresses (και βάλε και κανά traceroute για να βρεις τα επόμενα δίκτυα στα οποία μπορεί να βρίσκεται ο proxy) τότε ναι, αυτό είναι κάτι που ΔΕΝ περιμένεις να το γνωρίζει ο μέσος χρήστης. Προφανώς ο αρθρογράφος περίμενε το κοριτσάκι να τα ξέρει όλα αυτά και γιαυτό τον θεωρώ υπερβολικό. Όχι ότι δε ξέρει ότι είναι υπερβολικός ή δεν τα γράφει επίτηδες όλα αυτά για να καταλήξει στα δικά του συμπεράσματα στη συνέχεια του άρθρου.

Και για να το πάω παραπέρα, γράφει ο τύπος ότι για όλα τελικά ευθύνονται οι μπαμπάδες που δεν αφήνουν τα παιδιά να φάνε τα μούτρα τους και να μάθουν. Εν μέρει συμφωνώ, αλλά το θεωρώ υπερβολή και τις περισσότερες φορές μη αληθές. Μερικές φορές τα παιδιά σου δε θέλουν να ξέρουν με τι ασχολείσαι επαγγελματικά. Μπορεί να είναι γκαγκά σε κάποια πράγματα που θεωρείς αυτονόητα (πχ πληροφορική) αλλά μπορεί πχ να βγουν φοβεροί καλλιτέχνες. Γιατί ως γονιός να πρέπει να αφήσω το παιδί μου να φάει τα μούτρα του με κάτι που στην τελική ρε παιδί μου δε γουστάρει να ασχοληθεί; Αν φυσικά δω ότι ψάχνεται, εννοείται ότι θα του δώσω και την ώθηση και τα ερεθίσματα για να ανακαλύψει τι το ενδιαφέρει.

Η οργανωμένη κοινωνία έχει μία άλλη λογική. Μπορεί ο καθένας να εντρυφήσει σε 1-2 πράγματα και για τα υπόλοιπα αναλαμβάνει το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο. Δε χρειάζεται να ξέρω να φτιάχνω ψωμί, να επισκευάζω παπούτσια, να κατανοώ πως λειτουργεί η LCD-TFT οθόνη μου, να επισκευάζω βρύσες, να ξέρω να οδηγώ αεροπλάνο, πως γίνεται η ανακύκλωση του PVC, ούτε πως γίνεται η υλοτομία. Αν κάτι από αυτά μου κινήσει το ενδιαφέρον και ασχοληθώ να το μάθω σε έναν βαθμό, μπράβο μου, μαγκιά μου, καλό για μένα είναι αλλά στην τελική αν για τον Χ ή Ψ λόγο δεν το κάνω, it's f***ing OK!!

Γιαυτό διαφωνώ με τη λογική του τύπου, όχι στη βάση και την ουσία του, αλλά με τον τρόπο και στο context που το θέτει. Αυτό φυσικά δε με εμπόδισε να διασκεδάσω αρκετά διαβάζοντάς το και να συμφωνήσω σε αρκετά σημεία, αφού κι εγώ στην τελική τη δουλειά του τεχνικού κάνω. :}

Λευτέρης Μουρίκης

l.mourikis ��� ctlab.gr
http://www.ctlab.gr
 Turn green! Do you really need to print this email?