[foss-general] Computers

Lefteris Mourikis l.mourikis at ctlab.gr
Sun Oct 30 23:14:47 EET 2016

Ορφέα δεν έχω προλάβει να το δω ολόκληρο. (Όταν έχεις δύο παιδιά είναι δύσκολο να δεις σερί ολόκληρη ταινία! :/ ) Σκοπεύω όμως να το ολοκληρώσω asap γιατί όντως μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον ταινιάκι.

Σε γενικές γραμμές τα λες καλά. Θεωρώ όμως ότι σου διαφεύγει κάτι σημαντικό. Για μένα, και ελπίζω και για αρκετούς εδώ μέσα, υπάρχουν περισσότερα του ενός σημαντικά πράγματα που πρέπει να προβληματίζουν όλους μας ως ανθρώπινα όντα. Παραθέτω μερικά από αυτά:

- Προστασία ιδιωτικότητας
- Πρόσβαση στη γνώση
- Οικολογία που αφορά τον ίδιο τον άνθρωπο, όπως αλλαγή κλίματος
- Πόλεμος (Συρία, Ιράκ, Αφγανιστάν, κλπ)
- Εξαφάνιση ειδών ζώων του πλανήτη
- Trafficking
- Δουλεία (yeap, υπάρχει και στις μέρες μας)
- Ασυδοσία του καπιταλισμού κα του νεοφιλελευθερισμού
- Διάδοση επιστημονικής γνώσης και θετικού τρόπου σκέψης
- (...εύκολα αραδιάζω μερικά ακόμα)

Αν μου πεις να ξεχωρίσω ένα από τα παραπάνω ως πιο σημαντικό από τα υπόλοιπα, δύσκολα θα ξεχωρίσω κάποιο. Οπότε καταλήγω ότι όλα είναι εξίσου σημαντικά.

Ωστόσο, για πόσα από τα παραπάνω μπορώ να έχω δική μου, πραγματικά δική μου άποψη; Μόνο για τα περί πληροφορικής. Γιατί για τα άλλα, μπορεί να μαθαίνω αρκετά πράγματα λόγω ότι με ενδιαφέρουν ως άνθρωπο, αλλά ποτέ δε θα καταφέρω να έχω δική μου γνώση ως επιστήμονας ή μηχανικός όπως κάνω στην πληροφορική. Πχ στην πληροφορική μπορώ να σου πω την άποψή μου για το βάθος του pipelining. Μπορεί η άποψή μου να είναι λάθος ή να έχει κενά, αλλά σίγουρα ως μηχανικός πληροφορικής μπορώ να έχω άποψη. Δική μου άποψη. Γνωρίζοντας το θεωρητικό υπόβαθρο, έχοντας χτίσει πράγματα πάνω σε αυτά, έχοντας εντρυφήσει σε μια σειρά από αυτές τις τεχνολογίες έχω καταφέρει να σχηματίσω τη δική μου εικόνα ως επαγγελματίας με τίτλο σπουδών και προϋπηρεσία.

Για τα υπόλοιπα όμως; Για το trafficking τι μπορώ να πω; Ποια έρευνα έχω κάνει; Ποιες γνώσεις πάνω στις κοινωνικές επιστήμες έχω; Καμία. Ομοίως και στην οικολογία και σε όλα τα άλλα θέματα που έχω αραδιάσει.

Μοιραία λοιπόν, θα μάθω κάποια πράγματα, αλλά δεν έχω άλλη επιλογή από το να βασιστώ σε γνώσεις που παράγουν άλλοι. Και δεν έχω καμία δύναμη να τις ελέγξω. Και μακάρι να ήταν μόνο αυτά τα οποία δε γνωρίζω. Ποιος ξέρει τι συντηρητικά τρώμε; Πόσα μεταλλαγμένα τρώμε και αν τελικά είναι επικίνδυνα ή όχι; Με ποιον τρόπο λειτουργεί τελικά η οικονομία και το τραπεζικό σύστημα; Υπάρχει τελικά απάτη ή είναι όπως αυτά που γράφουν ότι μας ψεκάζουν; (να δεις που τελικά θα μας ψεκάζουν!!)

Θέλω να πω ότι όσο και να το παίζεις ή ας πω καλύτερα να το παίζω εγώ συνειδητοποιημένος που σε κάποιο βαθμό το ψάχνω και δε μασάω έτσι εύκολα το κουτόχορτο, τελικά υπάρχουν άλλα πεντακόσια τρισεκατομμύρια πράγματα στα οποία είμαι απλά αδαής. Έχω μία φίλη που έχει τελειώσει στους Χημικούς ΕΜΠ και με έχει πρήξει με τα μωρομάντηλα και το πόσες απαγορευμένες ουσίες έχουν μέσα και ότι δεν το ψάχνω, κλπ κλπ κλπ. Όσο αλλόκοτα μου ακούγοντας οι "βλακείες" της για τα μωρομάντηλα και τον καρκίνο που θα βγάλουν τα παιδιά μου όταν μεγαλώσουν γιατί εγώ ο ασυνείδητος γονιός τα χρησιμοποιώ, άλλο τόσο κουραφέξαλα της ακούγονται όσα της λέω κατά καιρούς ότι 2-3 βασικά πραγματάκια πάνω στο TCP/IP θα έπρεπε να τα ξέρει. Και τελικά έχουμε και οι δύο δίκιο. Όσο και να βαράμε τον κώλο μας κάτω, δε μπορούμε να ξέρουμε τα πάντα, ούτε καν να πούμε ότι είμαστε κάπως υποψιασμένοι σε όλα. Ή έστω σε όλα όσα έχουν σημασία. Ούτε στο 0,0001%.

Οπότε όσο και εγώ να κοροϊδεύω στο γραφείο με τους συναδέλφους μου τους "αδαείς" πελάτες μας που δε ξέρουν που τους παν τα τέσσερα για πράγματα που στην τελική αφορούν την ίδια τους την επιχείρηση, στην πραγματικότητα ξέρω πλέον πολύ καλά ότι αυτό είναι ουτοπικό.

Συμπερασματικά, πόσους linux geek ξέρεις που έχουν δική τους γνώση στα παραπάνω θέματα που ανέφερα; Ή μήπως δεν είναι σημαντικά για αυτούς; Και πόσους οικολόγους ξέρεις που γνωρίζουν από πληροφορική και από τραπεζικό σύστημα; Ή πόσους οικονομολόγους που να ξέρουν από οικολογία;

Νομίζω ότι κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας αν νομίζουμε ότι το να ξέρει ο μέσος χρήστης τι σκατά είναι ο proxy είναι από τα βασικά. Εδώ δε ξέρει ούτε το 5% των αποφοίτων ΗΜΜΥ τι είναι ο proxy. Μην κοροϊδευόμαστε.

Και που δε ξέρει δηλαδή τι; Η IEEE όπου θα εργαστούν αύριο μεθαύριο βγάζει λάθος πρότυπα; Οι μηχανολογικές μελέτες είναι λάθος; Θα πάθουμε όλοι ηλεκτροπληξία γιατί ο Μηχανικός ΕΜΠ που σχεδίασε τα ηλεκτρολογικά του σπιτιού μας δε ξέρει πώς να βγάλει έναν ιο από τον υπολογιστή του; (προφανώς πληρώνει κάποιον εξωτερικό συνεργάτη για αυτή τη δουλειά) Ο κόσμος έτσι λειτουργούσε, έτσι λειτουργεί και έτσι θα λειτουργεί. Και μάλιστα θα λειτουργεί καλά.

Για να το κλείσω, γιατί είμαι ικανός να γράφω μέχρι τη δευτέρα παρουσία, όσο άσχετοι είναι κάποιοι πάνω σε θέματα πληροφορικής, τόσο άσχετος είμαι εγώ σε άλλα θέματα που ίσως να έπρεπε να με αφορούν περισσότερο από όσο τους πρώτους η πληροφορική. Και αυτό είναι ΟΚ. :)

Οπότε χαλαρώστε...

Λευτέρης Μουρίκης

l.mourikis ��� ctlab.gr
http://www.ctlab.gr
 Turn green! Do you really need to print this email?